My Renault 11 Turbo ZENDER
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Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
Very nice R11 Turbo ZENDER
Very well work on the engine bay :bien:
What is the tire size?? Does it 195/50/15?? On the picture they look bigger...
Very well work on the engine bay :bien:
What is the tire size?? Does it 195/50/15?? On the picture they look bigger...
Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
it is 195/60 now ,for a while :nul:
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Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
Euh my english is so bad, now I write in french, sorry but someone translate isn't it alex? or jlez? :bleble:
Pourquoi une monte de pneus si haute? les routes de lituanie sont mauvaise?
Pourquoi une monte de pneus si haute? les routes de lituanie sont mauvaise?
Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
I got a transelator.
Well , roads are really bad :polol: but there is no "drop" becouse firstly I want to finish with engine bay, than I go to suspension :bien: it is in my future plans :bien:
Well , roads are really bad :polol: but there is no "drop" becouse firstly I want to finish with engine bay, than I go to suspension :bien: it is in my future plans :bien:
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Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
ah ok; you have a translator!! it's a good idea to do the engine in first ;)
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Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
be carreful with this size of tire your velocity indicator is wrong now.
Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
Hi! Yesterday I went for a ride with my car.
Suddenly , when I get full boost one of the hoses from turbo to IC "jumped" out (dont know if you understand what I mean ) , I stopped and fixed it and after that the turbo stopped boosting it is not going over 0.5 bar ( it should go to ~1.2) and it is getting rpm's very hard... Also when on idle and pulled up to about 3.5 k rpm stock boost gauge is getting mad... It never happened before...all vacuum hoses are new- silicone , I dont know from where to start searching problem.
And one more problem... 2 weaks ago I first time tried to go for a maximum rpm on 2nd gear , and guess what? It is not going over 6k rpm... Why is that so? I thought there is no some kind of rev limiters on carb , am I wrong?
well I hope you understand what I wrote.. thanks for any advices...
sorry for my English...
Suddenly , when I get full boost one of the hoses from turbo to IC "jumped" out (dont know if you understand what I mean ) , I stopped and fixed it and after that the turbo stopped boosting it is not going over 0.5 bar ( it should go to ~1.2) and it is getting rpm's very hard... Also when on idle and pulled up to about 3.5 k rpm stock boost gauge is getting mad... It never happened before...all vacuum hoses are new- silicone , I dont know from where to start searching problem.
And one more problem... 2 weaks ago I first time tried to go for a maximum rpm on 2nd gear , and guess what? It is not going over 6k rpm... Why is that so? I thought there is no some kind of rev limiters on carb , am I wrong?
well I hope you understand what I wrote.. thanks for any advices...
sorry for my English...
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Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
petite traduction dans les grandes lignes pour que les seniors nous aident aussi :
Quand il était en pleine charge, une des durites du turbo à l'échangeur s'est barré.
il s'arrete, la remet, mais apres ca, pas plus de 0.5 bar......au lieu de 1.2
puis si je crois avoir compris, du ralenti il accelere a 3500 et la jauge de TuRbo s'emballe.
toutes ses durites sont neuves en silicone.
Un autre pb, il a poussé sa seconde a fond, et ca n'a pas dépassé 6000trs, pourtant il n'y a pas de limiteur ?
Quand il était en pleine charge, une des durites du turbo à l'échangeur s'est barré.
il s'arrete, la remet, mais apres ca, pas plus de 0.5 bar......au lieu de 1.2
puis si je crois avoir compris, du ralenti il accelere a 3500 et la jauge de TuRbo s'emballe.
toutes ses durites sont neuves en silicone.
Un autre pb, il a poussé sa seconde a fond, et ca n'a pas dépassé 6000trs, pourtant il n'y a pas de limiteur ?
Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
thanx for translating! :bien:
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Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
L'échanger a cédé sous la pression :bah:
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Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
Pour le turbo moi aussi au début ça soufflet pas j'ai juste resserrer la durite qui sort du turbo vers l'échangeur et ça a beaucoup plus soufflet.
Et pour la seconde à fond je suis pas sur que le cléon est capable d'accepter beaucoup plus que 6000 tr avec son arbre à came latérale et ses tiges de culbuteur.... après je sais pas....
Et pour la seconde à fond je suis pas sur que le cléon est capable d'accepter beaucoup plus que 6000 tr avec son arbre à came latérale et ses tiges de culbuteur.... après je sais pas....
Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
could anyone translate , beceuse my translator not working :bah:
thanks :)
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Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
Alexventura a écrit :Pour le turbo moi aussi au début ça soufflet pas j'ai juste resserrer la durite qui sort du turbo vers l'échangeur et ça a beaucoup plus soufflet.
Et pour la seconde à fond je suis pas sur que le cléon est capable d'accepter beaucoup plus que 6000 tr avec son arbre à came latérale et ses tiges de culbuteur.... après je sais pas....
For the turbo I too at the beginning that bellows not just have to tighten the radiator hose which goes out of the turbo towards the heat exchanger(interchange) and that has much more bellows.
And for second profoundly I am not on that the cléon is capable of accepting much more than 6000 tr with its tree with cam lateral and its pushrods later I know not....
voilà :wink:
EDIT :
Henry c'est pas bien les traducteurs informatiques..... :bleble:
donc
For the turbo problem I had it too, but I just tightened the hose more (from turbo to IC) and that it get better.
For the 2nd gear problem, I am not sure that the Cleon can accept 6000rpm
Re: My Renault 11 Turbo ZENDER
well thanks for advices, tomorrow going back to garage... I will let you know if I found anything.. :bien:
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